Nakon što analizirate tržište, dobit ćete prilično dobru sliku i o resursima koji su potrebni vašoj tvrtki, poput materijala, opreme, radne snage i novca. Sljedeći korak je početi planirati proračun za svoje poduzeće.
Planiranje početnog proračuna uključuje izračun troškova i izdataka potrebnih za poslovanje, te predviđanje prihoda koje će vaša aktivnost generirati.
Mnogi mladi poduzetnici ulažu malo truda u financijsko planiranje vjerujući da neće biti teško prikupiti dodatna sredstva ako posao ide dobro ili ako je ideja konkurentna. Međutim, većina novih poduzeća zahtijeva više novca nego što je prvotno planirano.
Prvi korak u financijskom planiranju je utvrđivanje početnih troškova i operativnih troškova.
Početni troškovi su novci koje ćete potrošiti na pokretanje poslovanja, (registraciju pravnog subjekta i s time povezane administrativne i pravne naknade, opremu, namještaj, materijal, izgradnju ili prilagodbu prostora, licence).
Operativni troškovi su tekući troškovi koji nastaju nakon otvaranja poslovanja (režije, sirovine, potrošni materijal, najamnine, plaće i sl.)