Prvi izazov je pronaći ideju koja odgovara vašim resursima, interesima i vještinama te potrebama tržišta. Poslovne mogućnosti posvuda su oko vas.
PRAKTIČNA POMOĆ:
Jedan od načina za generiranje poslovnih ideja je promatranje predmeta uobičajene upotrebe (u kući, na ulici, u trgovinama) i razmišljanje o poboljšanjima koja bi ljudi bili spremni platiti. Većina poduzetnika uspješna je jer su uveli poboljšanja u postojeće proizvode ili usluge koje su klijenti već cijenili.
PRAKTIČNA POMOĆ:
Drugi način za generiranje ideja je razmišljati na način: “Kad bih samo imao …” Najčešće se u nastavku te rečenice iskaže želja ili potreba za nečime što nije dostupno ili je teško za nabaviti. Upravo to nešto moglo bi postati proizvod/usluga vašeg budućeg poslovanja. Neke želje ili potrebe, bilo vlastite ili one šire populacije, mogli biste predvidjeti. Uzmite u obzir promjene koje uočavate u vašoj okolini. One mogu biti društvene promjene, promjene u tehnologijama ili promjene pojedinih interesa. Na primjer, razmislite o najvećoj promjeni koja se pojavila u novijoj povijesti – pandemiji – i potrebama koje je ta promjena izazvala – potreba za maskama za lice, sredstvima za dezinfekciju ruku, aplikacijama za video pozive i organizaciju online nastave, te brojne druge.
Koju još promjenu uočavate u svojoj zajednici? Koje probleme ta promjena izaziva? Koja biste rješenja baš vi mogli ponuditi?
PRAKTIČNA POMOĆ:
Još jedan način za generiranje poslovnih ideja jest da na vrh praznog lista papira napišite jednu aktivnost koju volite raditi (neka ona bude naslov). Za svaku od aktivnosti ili interesa koji vas zanimaju iskoristite zasebnu stranicu. Na svakoj stranici navedite onoliko poslovnih ideja koliko možete identificirati. Upotrijebite svoju maštu da ih pretvorite u proizvode ili usluge koje biste mogli prodati.
Prilikom generiranja poslovnih ideja najbolje je imati otvoren um. Razmislite o što većem broju ideja te napravite popis svih poslovnih mogućnosti koje vam padnu na pamet.