Poslovna ideja kratak je i precizan opis osnovnog principa (ili „modela“) poslovanja. Ona objašnjava što je to što nudite klijentima, te na koji način ti proizvodi i usluge dolaze na tržište.
Poslovnu ideju moguće je kopirati od nekoga tko to već dobro radi, ili kreirati, stvoriti inovativnu.
Ideja kafića u centru grada može biti kopirana, a može biti i kreativna po tome što će kafić nabavljati paletu najboljih organskih kava iz cijelog svijeta, koje će sam pržiti i mljeti, raditi vlastite posebne mješavine, koje će pak pripremati i posluživati isključivo tri godine školovani bariste, majstori u late umjetnosti. Sve to odvijati će se u ambijentu stare industrijske zgrade, čiji će interijer podsjećati na pržionicu u stilu vinoteka.
Kad već pričamo o kreativnim poslovnim idejama, valja istaknuti da ljudi često pogrešno smatraju kako samo umjetnici mogu biti kreativci. To je daleko od istine – dobar prodavač kreativan je u pronalaženju novih i boljih načina prodaje, dobar kuhar kreativan je u spajanju različitih okusa, a dobar doktor može biti kreativan u pronalasku novih tretmana i liječenja. Kreativnost je sposobnost, poput zbrajanja. Gotovo svi znamo zbrojiti jednostavne brojke, a za one kompliciranije treba nam samo više prakse i vježbe. Isto vrijedi i za kreativnost. Ona se zapravo može primijeniti kod svakog zanimanja, u većoj ili manjoj mjeri, pa tako i u poduzetništvu. Dobar poduzetnik kreira poslovne ideje – osmišljava proizvode ili usluge te načine na koje bi ih se moglo ponuditi na tržištu. Što više prakse poduzetnik ima u kreiranju ideja, to postaje bolji u tome.